Cookie-helg(betyder mycket sushi)

Sitter nu och kollar Vänner på kanal 5. Har varit dålig på att skriva i bloggen, troligtvis för att Karin varit här uppe i Stockholm.. Jag tänkte köra en liten snabb uppdatering här så får jag lägga in bilder imorgon.
Torsdag: MIN FÖDELSEDAG. Nicho + familj kom in och sjöng för mig på morgonen. Fick en sjukt fin vit klocka + 500 kr. Blev jätteglad.
Många ringde under hela dagen och skickade sms. Fick 1000 kr av pappa och 500 av farmor, så måste ringa farmor och tacka. Hämtade Karin inne på centralen, hennes tåg var försenat så satt och väntade i 40 min. Mötte senare Emelie, av henne fick jag 500 kr i presentkort på Systemet, alltid bra!
Vi gick lite i stan för att handla kläder inför kvällen och vi hittade lite grann. Jag och Karin gick till Systemet, kändes riktigt bra och jag fick ett grattis (som jag ville, höhö). Hem sen för att äta och då kom även Emelie så det blev god middag och efterrätt med tårta, mumma! Sen satt jag, E och K här och förfestade.
Sen blev det Söderhof(där Texas, Jossan, Amanda och Ellen m.m. kom sen), sen Studio 54.
Fredag: Trött och seg men in till stan, shoppade lite och åt sushi(som vanligt). Sen blev det snabbt hem och byta om sen in till stan igen för att få min present. Vi gick på musikal och såg Hairspray. Riktigt bra och riktigt bra artister. Sen åkte vi till Medusa efter det och hade det härligt. Åkte sen till Laroy för att träffa Marcus.. Karin tjatade lite om att gå till något annat som hade öppet längre och bajs att vi inte gjorde det för min mobil blev stulen. Jäkla idioter det finns. Tog max 10 min för den att försvinna. Skickade ett sms till Marcus, la sedan ner den i väskan, gick ut för att ta lite luft.. vips då var den borta. Sånt blir jag så arg över, köp egna mobiltelefoner men nej. Världens bästa mobil också och alla kontakter. Så jag fick sitta halva natten för att spärra och polisanmäla. Som tur var så kan man ju både spärra simkort och mobil, så de kan inte använda min mobil, lite skrattretande faktiskt!!
Lördag: Trött, men kämpade mig upp för att åka in och äta sushi(igen). Ringde if för att anmäla stölden och det gick hur smidigt som helst. Tjejen jag pratade med beräknade att mobilen skulle kosta 4300 och då får jag betala 1500 i självrisk så jag får 2800. Och det gick hur smidigt som helst.
Det blev till slut kväll och jag skulle jobba första gången på donken mellan kl 22-04. Allt kändes riktigt bra och alla var dunder trevliga, hade verkligen riktigt kul under passet. Många fyllon som kom in och var trevlig men även en riktigt otrevlig som till slut blev tillsagd av Nico och det kändes skönt för han skrek ut saker som han och jag tydligen skulle gjort(aldrig sett människan förr men det kändes lite äckligt eftersom första dagen på jobb).
Söndag: Trött igen? Haha, åkte in till stan och köpte mig en ny mobil, har ett tillfälligtnummer 0730970154(väntar på mitt nya simkort).
Karin shoppade lite och jag gjorde inte så mycket. Mys med mat och film på kvällen.
Måndag: Idag var vi i stan kl 10.00. Karin skulle få en personal shopper, riktigt skoj var det och det var mycket plagg som Karin gillade(detta var då på Åhléns). Men det blev många bra och snygga plagg.
Följde Karin till centralen sen åkte jag hem till Huddinge och somnade i soffan. Åkte sedan till centrum och handlade riskakor, mumma!! Handlade även lite ansiktskrämer.
Imorgon ska jag lämna busungarna på dagis/förskola. Ska även tvätta.

Vill även berätta att polisen i Stockholm är grymt trevliga, även personalen på Laroy. När jag berättade om min stulna mobil på Laroy så hjälpte de verkligen mig så gott de kunde och även ifall det var mycket att göra så var de riktigt trevliga. Polisen tog även tag i det direkt, istället som i Malmö där de är lite sega och halvt otrevliga. Säkert inte alla men de jag upplevt så jag tackar dem för hjälpen.



                                Jag och busungen Elicia


Kommentarer
Postat av: emma

2009-10-13 @ 14:18:52
URL: http://ee
Postat av: emma

då fick jag svaret på varför du inte svarat på mina tre sms jag skickat till dig under helgen. var lite rädd att du glömt bort mig;) hihihii. hör av dig när du får ditt nya nummer hun!

2009-10-13 @ 14:19:33
URL: http://eemz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0